Orta Karadeniz Bölgesi'nde yaklaşık 4.5 milyon nüfusun yaşadığı Samsun, Ordu, Çorum, Amasya ve Sinop illerinde 2.2 milyon tüketiciye yılda perakende elektrik satış hizmeti sunan Yeşilırmak Elektrik Perakende Satış A.Ş. (YEPAŞ)'ın üst düzey yöneticileri, Samsun'daki basın mensuplarıyla buluştu.Şirketin kuruluş öyküsünü, müşteri memnuniyeti ve hizmetler, yeşil enerji, mevcut ve gelecekteki teknolojik yatırımlarla ilgili detaylı bilgiler paylaşan YEPAŞ Genel Müdürü Arif Akşam, ardından basın mensuplarının sorularını cevapladı.MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ YÜZDE 74 GERÇEKLEŞTİBölgede 78 adet YEPAŞ N Kolay Yetkili İşlem Merkezi'nin bulunduğunu, müşterilerin yetkili işlem merkezlerinde başta abonelik olmak üzere diğer tüm süreçleri hızlı, güvenli ve ücretsiz olarak gerçekleştirebildiğini kaydeden Arif Akşam, YEPAŞ'ın öncelikli görevinin müşteri memnuniyeti ve gelişen teknolojiye entegre sürdürülebilir hizmetler ve çözümler olduğuna dikkat çekti. Sahada yaptıkları anketlerde yüzde 74'lük memnuniyet oranına sahip olduklarını, memnun olmayan yüzde 26'lık tüketicinin de nedenlerini doğru analiz ederek, iyileştirmeler yaptıklarını söyledi.YEPAŞ'IN KAR ORANI YÜZDE 2,5
Elektrik faturalarının yüksek geliyor olmasından kaynaklı sıkça şikayet aldıklarını belirten Arif Akşam, "Bunu bir kez daha bilgilendirmekte fayda var. Fiyatlandırmada bizim hiç bir yetkimiz yok. EPDK'nın 3 ayda bir açıkladığı birim fiyatlandırma üzerinden YEPAŞ olarak tüketimi faturalandırma yapıyoruz. Bizim bir faturadan kar oranımız yüzde 2,5. Örneğin alanımız değil ancak kayıp kaçaklar. Sıkça tartışılan bir konu. Bizim bölgemizde kaçak elektrik kullanımı yüzde 10-12 seviyelerinde, bunun da yaklaşık yüzde 7'si uzun enerji hatlarından dolayı telde kaybolan ve toprakla buluşan enerji. Kaçak elektrikte diğer bölgelere oranla çok iyi seviyedeyiz" ifadelerini kullandı.Geçtiğimiz yıllara oranla her ay gerçekleşen elektrik kesme açma işleminin hızla düştüğünü vurgulayan Genel Müdür Arif Akşam, "2019-2020 yıllarında ortalama 380 bin kesme açma yaparken, 2023 yılında Ekim ayına kadar toplam 98 bin işlem gerçekleştirdik" dedi. YASAL SÜRENİN ÜSTÜNDE
Faturalandırma sürecine ilişkin bilgilendirmede bulunan Arif Akşam, "EPDK'nın bize tanıdığı yasal süre okuma günü sonrası 16 gündür. Ancak biz de bu süreç 35 gündür. YEPAŞ olarak müşterinin elektriğini kesmemek için SMS ile sürekli bilgilendiriyoruz. Bugüne kadar bu süreci çok iyi yönettiğimize inanıyoruz" ifadelerini kullandı. YEPAŞ Genel Müdürü Arif Akşam, Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı tarafından sağlanan elektrik yardımından bölgelerinde yaklaşık 100 bin abonenin faydalandığını sözlerine ekledi.
Elektrik faturalarının yüksek geliyor olmasından kaynaklı sıkça şikayet aldıklarını belirten Arif Akşam, "Bunu bir kez daha bilgilendirmekte fayda var. Fiyatlandırmada bizim hiç bir yetkimiz yok. EPDK'nın 3 ayda bir açıkladığı birim fiyatlandırma üzerinden YEPAŞ olarak tüketimi faturalandırma yapıyoruz. Bizim bir faturadan kar oranımız yüzde 2,5. Örneğin alanımız değil ancak kayıp kaçaklar. Sıkça tartışılan bir konu. Bizim bölgemizde kaçak elektrik kullanımı yüzde 10-12 seviyelerinde, bunun da yaklaşık yüzde 7'si uzun enerji hatlarından dolayı telde kaybolan ve toprakla buluşan enerji. Kaçak elektrikte diğer bölgelere oranla çok iyi seviyedeyiz" ifadelerini kullandı.Geçtiğimiz yıllara oranla her ay gerçekleşen elektrik kesme açma işleminin hızla düştüğünü vurgulayan Genel Müdür Arif Akşam, "2019-2020 yıllarında ortalama 380 bin kesme açma yaparken, 2023 yılında Ekim ayına kadar toplam 98 bin işlem gerçekleştirdik" dedi. YASAL SÜRENİN ÜSTÜNDE
Faturalandırma sürecine ilişkin bilgilendirmede bulunan Arif Akşam, "EPDK'nın bize tanıdığı yasal süre okuma günü sonrası 16 gündür. Ancak biz de bu süreç 35 gündür. YEPAŞ olarak müşterinin elektriğini kesmemek için SMS ile sürekli bilgilendiriyoruz. Bugüne kadar bu süreci çok iyi yönettiğimize inanıyoruz" ifadelerini kullandı. YEPAŞ Genel Müdürü Arif Akşam, Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı tarafından sağlanan elektrik yardımından bölgelerinde yaklaşık 100 bin abonenin faydalandığını sözlerine ekledi.