Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, 'Samsun İçin Her Daim Birlikte Özümüzden Geleceğe Türkiye Buluşmaları'na katıldı.Uraloğlu, AK Parti hükümetleri döneminde Samsun'a hava yolu, demir yolu, kara yolu, iletişim ve denizcilik noktasında 75 milyar liranın üzerinde bir yatırım yapıldığını söyledi.Samsun Havalimanı'nı genişletmek istediklerini anlatan Bakan Uraloğlu, "Dış hat uçuşlarında pandeminin neredeyse 2 katına kadar çıkmışız. İç hat uçuşlarında pandemi zamanındaki yakalamışız. Demek ki iç hat uçuşlarında biraz daha gayrete ihtiyacımız var. Havalimanının belli ihtiyaçları var, proje yaptık. Ödenek tahsisi noktasında gayretimiz var. Onu temin edebilirsek oranın genişletilmesiyle ilgili bir işlem içerisinde olacağız" dedi.Samsun-Sivas-Kalın demir yolunu yenilediklerini, orada yük taşımacılığı işlemlerine devam ettiklerini belirten Uraloğlu, "Ülkemizde 2 bin 251 kilometre yüksek hızlı tren ağı tesis ettik. Avrupa'da 6'ncı dünyada da 8'inci yüksek hızlı tren işletmecisi ülkeyiz. En son Ankara-Sivas'ı açmıştık. Akdeniz var, Kapıkule İstanbul var, Ankara-İzmir var."İHALESİNİ 2025'TE YAPACAĞIZBakan Uraloğlu, "Şimdi Kırıkkale'den Samsun'a kadar gelecek olan demir yoluyla ilgili çalışmalarımızı yürütüyoruz. Projelerimizi bitirmiştik. Yatırım programını almıştık. Kırıkkale ile Çorum arasındaki 115 kilometrelik ihalesini bu yıl mutlaka yapmış olacağız. Sonrasında da yaklaşık 185 kilometrelik Çorum-Samsun arasının ihalesi yapılacak. Onu da 2025 yılında planlıyoruz. Dolayısıyla Samsun'dan Sarp'a kadar devam edecek, sahilden geçecek olan demir yolunun da ana hattı olan Kırıkkale-Samsun arasındaki demiryolu ihalesini bu sene yapıp, önümüzdeki sene de yapım çalışmalarına inşallah başlıyoruz" dedi.Uraloğlu, "Bir kere bu, Samsun Limanı'nı bütün Türkiye'ye bağlamanın birinci gerekliliğidir. Sadece Samsun Limanı'nı bütün Türkiye'ye bağlamıyoruz. Bu hatla Irak'taki, Basra Körfezi'ndeki Faw Limanı'nı, yolu bitirdiğimizde Karadeniz'e de bağlamış olacağız. Yani kendimizi böyle dar bir koridora hapsetmeyelim. Tam uluslararası bir koridordan bahsediyoruz ve bu artık ihale aşamasında, önümüzdeki sene yapımına başlıyoruz" ifadesini kullandı.300 KİLOMETREYE YAKINI TÜNEL OLACAK"Karadeniz'e hızlı tren nereden gider?" diye çok tartışıldığını dile getiren Uraloğlu, şöyle devam etti: "Trabzon'a mı insin, Rize'ye mi insin, Giresun'a mı insin?' şeklinde birçok tartışma oldu. Özellikle hızlı trenle, yüksek hızlı trenle yolcu taşıyacaksak sahil şeridinden geçmemiz gerekiyor. Sahil şeridinde kim var? Samsun var, ilçeleri var, Ordu var, ilçeleri var, Giresun aynı şekilde. Trabzon, Rize ve Artvin'in ilçelerinden Sarp'a kadar giden, oradan da Gürcistan'a bağlanacak bir hattı konuşuyoruz. Bunun da ön proje çalışmalarına başladık. Net bilgi budur. Bu coğrafyada yaklaşık 510 kilometre civarında bir hattan bahsediyoruz ve bunun 300 kilometreye yakını da tünel olacak. Yani bugünden yarına hemen bir beklenti oluşturmamız kesinlikle doğru değil. Bunu doğru yönetmemiz gerekir."Karadeniz'in ve Samsun'un ihtiyaçlarını bildiklerini vurgulayan Bakan Uraloğlu, "Bu yıl Çorum-Kırıkkale Hızlı Tren Hattı'na başlarsak, maksimum 4 yılda bitiriyoruz. Aynı şekilde de 2025 Çorum-Samsun arasını ihale edersek, onu da 4 yılda, iyi ihtimal 2028, 2029 ama 2030'a kalmadan inşallah bitiririz. Hedefimiz bu" diye konuştu.BU SİSTEMLER PARA KAZANMAZSamsun Büyükşehir Belediyesi'nin Karadeniz'de ilk raylı sistem projesini hayata geçirdiğini hatırlatan Bakan Uraloğlu, şunları kaydetti: "Günde 100 bin yolcu taşıyor, potansiyeli daha da fazla. Onunla ilgili de işbirliği halinde bu tren setlerinin temin edilmesi noktasında da Büyükşehir Belediyemizde bir işbirliği halinde o süreci de yürütüyoruz. Samsun'u tebrik ediyorum. Gerçekten modern taşımacılığı şehrimize, bölgemize kazandırmış durumda. Tabii Samsun'un gelişmesi ve değişmesine bağlı olarak bu mevcut hat yetmiyor. Şehrin diğer kesimlerine de gitmesi gerekiyordu. Kılıçdede'den sahilden başlayıp Şehir Hastanesi'ne sonra da Kamu Kampüsü dediğimiz bölgeye gidecek olan bir hat üzerinde yaklaşık 12,5 kilometrelik bir hat üzerinde proje olarak mutabık kaldık. Cumhurbaşkanı'mızın onayıyla Bakanlık olarak biz üzerimize almış olduk ve belediyemizle işbirliği halinde beraberce yürütmüş olacağız."KARADENİZLİ ÇÖZÜM ÜRETİRBakan Uraloğlu, Samsun'da hafif raylı sistemin havalimanı ve otogara uzatılması konusuna da değinerek, şunları kaydetti: "Samsun'da eğer raylı sistemi otogara getiremezsen, otogarı raylı sisteme getiririz gibi tam bir Karadenizli'ye yakışan pratik, çözümcül yaklaşım var. Onu da belediyemiz ile istişare ederiz. Burada hem teknik olarak mümkün olması hem de yeterince taşıma potansiyelinin, talebinin olması lazım. Çünkü raylı sistemler tek başına düşündüğümüz zaman, Devlet Demiryollarının yaptığı işler olsun, belediyelerin yaptığı raylı sistemler olsun, bunun para kazananı var mı bilmiyorum, zarar ediyor ama ülke için hep kardır, onu da net söylüyorum. Yani Marmaray dahil zarar ediyor. Niye? Ucuz taşıma adına ama ülke için kardır. Niye? Akaryakıttan tasarruf ediyoruz. Dolayısıyla onun için, bu hesabı da yaparak doğru kararı beraberce verebileceğimizi düşünüyorum."
KENT HABERLERİ
Yayınlanma: 18 Eylül 2024 - 12:38
Güncelleme: 18 Eylül 2024 - 12:42
Ulaştırma Bakanı Uraloğlu: 2025'te İhalesi, 2029'da Hizmete Açarız
Ulaştırma Bakanı Uraloğlu, uzun yıllardır 'ihale yapıldı, yapılacak' denilen Ankara-Samsun Hızlı Tren projesi için tarih verdi; "2025 yılında Çorum-Samsun arasını ihale edersek, 4 yılda, iyi ihtimal 2029'da bitiririz. Hedefimiz bu."
KENT HABERLERİ
18 Eylül 2024 - 12:38
Güncelleme: 18 Eylül 2024 - 12:42