Son dönemde vatandaşların kültürel, tarihi ve doğa gezilerine olan ilgisi artarken, acenta firmaları da özellikle Karadeniz, Güney Doğu ve komşu ülkeler Yunanistan'a ve Gürcistan Batum'a ve Balkan ülkelerine geziler düzenliyor.Geziler günübirlik ya da 2 gece 3 gün konaklamalı, her şey dahil şekilde organize ediliyor. Yurt dışı gezileri için ise gün sayısı ve etkinlikler daha fazla olabiliyor. Ancak bazı acentaların ucuz fiyatlı geziler düzenlemesi mağduriyetlerin de yaşanmasına sebep oluyor.Vatandaşlar, günler öncesinde satın aldıkları ve parasını ödedikleri turlar için acentalardan 'otobüsümüz dolmadı, gezi iptal edildi.' geri dönüşü alıyor ve mağduriyette burada başlıyor. Sektör içinde kurumsal firmaların dışında 'merdiven altı' tabiriyle faaliyet gösteren bazı acentaların olduğu, özellikle de şikayetlerin bu firmalardan kaynaklandığı iddia edildi.MAĞDURLAR GÜNDEN GÜNE ARTIYORSeyehat acentalarının 'ucuz tur' olarak verdiği ilanlara ve cazip fiyatlara kapılan yüzlerce gezgin mağdur olurken iddialara göre ilanlara dönüş yapan ve acentayla iletişime geçen müşterilerden, geziden önce paranın ibana aktarılması isteniliyor.Parayı gönderen mağdurlar gezi gününü bekliyor. Ancak gezi gününe kadar acenta tarafından haber verilmeyen mağdurlar acentaya kendi imkanlarıyla ulaşıyor ve 'kişi sayısı yetersizliği nedeniyle otobüsün kaldırılamayacağı cevabını' alıyorlar.ÇAĞRILAR CEVAPSIZ KALIYORGerçekleşmeyen gezinin başka bir tarihe ertelendiğini söyleyen acentalar, verdikleri diğer tarihte de geziyi gerçekleştirmiyor. Acente sahipleri, turlarını iptal ettiği müşterilere farklı gezi önerileri sunuyor. Kabul etmeyen müşterilere ise haftalarca para iadesi gerçekleşmiyor, mağdurların acentalara ulaşması ise imkansız hale geliyor, 'telefon numarası engelleniyor.'
'UCUZ TUR' OLMAZ!
Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) Orta Karadeniz BTK Başkanı Yılmaz Uzunlar, geçtiğimiz hafta son dönemde artan şikayetler üzerine bölgedeki acenta sahipleriyle toplantı gerçekleştirdi. Ucuz turlara dikkat çeken Yılmaz Uzunlar, "Acentalar arasında aynı yere farklı fiyatlar veriliyor. Sosyal medyada görüyoruz. Aradaki rakamlar ciddi seviyede ve vatandaşların şikayetlerine konu oluyor. Ucuza hizmet vermek kaliteyi düşürür. Rekabetin fiyatlarda değil, hizmet kalitesinde olması gerekir" sözlerini kullanmıştı.İşte o şikayetlerden bazıları...