Samsunlular, önceki gün sosyal medyada paylaşılan bir görüntü sonrası Samsun Büyükşehir Belediye Başkanı Halit Doğan'a çağrıda bulundu.'Akıllı sistem' diye sürücülere dayatılan uygulama krize yol açarken gün boyu süren trafik kaosu sürücüleri çileden çıkarıyor. Samsunlular, batı ve doğuya alternatif yol istedi, bulvar yoluna battı-çıktı yol, parklanma yasağı ve trafik sinyalizasyonunun günün şartlarına göre güncellenmesini talep etti.NÜFUS ARTTIKÇA ULAŞIM ALTYAPISI YETERSİZ KALIYORSamsun'da kent merkezinde yaşayan nüfus yaklaşık 750 bin olarak kayıtlara geçerken, gün boyu bu sayı milyonları aşabiliyor. Samsun'un bulvarları, caddeleri ve kavşakları şehir içi trafiğine cevap vermiyor. Her akşam aynı trafik işkencesi yaşanırken, yeni OSB'nin de faaliyete geçmesiyle beraber binlerce istihdam, yatırımcı ve şehre yeni göç dalgası olması muhtemel. Samsunlular, şehrin özellikle ulaşım üst ve altyapısının doğru planlanması gerektiğini dile getirdi.Samsunluların çilesi haline gelen 'sözde akıllı trafik' için SBB Başkanı Halit Doğan ve karayoları yetkilileri devreye girdi. Sürücüleri çıldırtan trafik kabusuna akıllı bir çözüm arayışı başladı.SÜRÜCÜLER İSYAN ETTİ ÇÖZÜM ÖNERİSİ SUNDU* Halit başkan sağolsun, Samsun halkının sorunlarını kulak arkası etmiyor. Er ya da geç çözüm için adım atıyor.
* Trafik sorununun aciliyeti var. Resmen kırmızı alarm veriyor!
* Bu ucube sistemle Samsun halkına en büyük kötülük yapıldı. Her akşam 8 km yolu (Kurupelit tramvay durağından Karayolları tramvay durağına) 40 dakikada gidiyorum. Bu ucube sistem öncesinde 20 dakikaya ulaşabiliyordum.
* Uzun vadede Atatürk Bulvarı'ndaki keşmekeşin çözümlenmesinin tek yolu battı-çıktı denilen ışıksız yollardır.
* Binlerce insanın zaman ve araçların yakıt kaybı dikkate alındığında maliyet 1 senede kendini amorti eder.
* 50 bin araç günde trafikte 20 dakika fazla beklese günde 1 milyon, yılda 365 milyon dakika eder, dakikada 1 TL yakıt boşa gitse 365 milyon TL eder. Hem milli servete yazık, sanırım battı çıktıları bu rakamlara yapabilirsiniz!
* Gökdelen Kule ile yeni sanayi sitesi arasında bulunan Elbistan Bulvarı'ndan Anadolu Bulvarı'na direk iniş ya Recep Tayyip Erdoğan Bulvarı'ndan ya da kerestecilerden iniliyor. Toybelen Mahallesi içi yolu köy yolu dar ve konforsuz, Elbistan Bulvarı'ndan Anadolu Bulvarı'na direkt inen bir yol daha gerekiyor.
* Özellikle Ömürevleri Kavşağı tüm yönleri ile çok kalabalık.
* Havacılık lisesinden OPET'e kadar olan alan genişletilmeden çözüm olmaz.
* Üniversiteye çıkıp inen günlük binlerce şahsi ve toplu taşıma aracının tek güzergahı Atatürk Bulvarı bağlantısına alternatif Büyükoyumca Mahallesi denize paralel uzanan bir kaç bulvarın kullanılması gerekiyor.
* Bu mücadelenin bir ayağında mutlaka trafik ekiplerinin olması gerektiğini düşünüyorum.
* Yeni bulvarlar, kentsel dönüşüm, Atakum ve İlkadım'ı bağlayan yeni yollar.
* Samsun, doğu ve batı yönünde sıkıştı
* 100. Yıl Bulvarı'na park yasağı
* Doğu Çevre Yolu'nun mutlaka açılması
* Her gün bu çileye katlanmak artık zulüm oldu. İstanbul'dan kötü trafiğimiz oluştu.
* Sabah saatlerinde kulelerden Araştırma Hastanesi kavşağında kadar kilitlenmiş durumda.
* Shell, karayolları, türkiş sapaklarına direkt geçişi sağlayacak yollar yapılmalı.
* Şehrin içine tünel ve viyadük ile yeni yollar açılması. Atakum ve Canik yeni yollarla bağlanmalı.
* Atatürk Bulvarı Atakum'a doğru 5 şerite çıkarılabilir. İlkadım'da 4 şerite çıkarılabilir.
* Çözüm çalışmalarını sahada gözlemleyene kadar sosyal medyadan konuyu düşürmemek lazım.TOPLU TAŞIMA BALIK İSTİFİ GİBİ...Şehir içi toplu ulaşımda kullanılan otobüslerin yetersiz kaldığını belirten vatandaşlar, "Her hatta sefer başına yolcu istatistiklerini kontrol ediniz, bir çok saatteki sefer insan değil, istifle mal taşıyor gibi!" dedi.Vatandaşlar, şöyle konuştu; "Toplu ulaşım maalesef berbat. Otobüsler sefer sayısı yetesiz, gelen de full geliyor. 2. Hat yetersiz, tek-çift çalışma mantığı kalkmalı. Özellikle akşam saati hepinizi Yafeya Otel önüne dolmuş sırasına bekliyoruz. Sadece şu otobüs, yolcular binemediği için 5 dakika 19 Mayıs Bulvarı'nda trafiği tıkadı. Beklediğim sürede gelen farklı hatlara ait 4 otobüs de bundan farksızdı."
* Trafik sorununun aciliyeti var. Resmen kırmızı alarm veriyor!
* Bu ucube sistemle Samsun halkına en büyük kötülük yapıldı. Her akşam 8 km yolu (Kurupelit tramvay durağından Karayolları tramvay durağına) 40 dakikada gidiyorum. Bu ucube sistem öncesinde 20 dakikaya ulaşabiliyordum.
* Uzun vadede Atatürk Bulvarı'ndaki keşmekeşin çözümlenmesinin tek yolu battı-çıktı denilen ışıksız yollardır.
* Binlerce insanın zaman ve araçların yakıt kaybı dikkate alındığında maliyet 1 senede kendini amorti eder.
* 50 bin araç günde trafikte 20 dakika fazla beklese günde 1 milyon, yılda 365 milyon dakika eder, dakikada 1 TL yakıt boşa gitse 365 milyon TL eder. Hem milli servete yazık, sanırım battı çıktıları bu rakamlara yapabilirsiniz!
* Gökdelen Kule ile yeni sanayi sitesi arasında bulunan Elbistan Bulvarı'ndan Anadolu Bulvarı'na direk iniş ya Recep Tayyip Erdoğan Bulvarı'ndan ya da kerestecilerden iniliyor. Toybelen Mahallesi içi yolu köy yolu dar ve konforsuz, Elbistan Bulvarı'ndan Anadolu Bulvarı'na direkt inen bir yol daha gerekiyor.
* Özellikle Ömürevleri Kavşağı tüm yönleri ile çok kalabalık.
* Havacılık lisesinden OPET'e kadar olan alan genişletilmeden çözüm olmaz.
* Üniversiteye çıkıp inen günlük binlerce şahsi ve toplu taşıma aracının tek güzergahı Atatürk Bulvarı bağlantısına alternatif Büyükoyumca Mahallesi denize paralel uzanan bir kaç bulvarın kullanılması gerekiyor.
* Bu mücadelenin bir ayağında mutlaka trafik ekiplerinin olması gerektiğini düşünüyorum.
* Yeni bulvarlar, kentsel dönüşüm, Atakum ve İlkadım'ı bağlayan yeni yollar.
* Samsun, doğu ve batı yönünde sıkıştı
* 100. Yıl Bulvarı'na park yasağı
* Doğu Çevre Yolu'nun mutlaka açılması
* Her gün bu çileye katlanmak artık zulüm oldu. İstanbul'dan kötü trafiğimiz oluştu.
* Sabah saatlerinde kulelerden Araştırma Hastanesi kavşağında kadar kilitlenmiş durumda.
* Shell, karayolları, türkiş sapaklarına direkt geçişi sağlayacak yollar yapılmalı.
* Şehrin içine tünel ve viyadük ile yeni yollar açılması. Atakum ve Canik yeni yollarla bağlanmalı.
* Atatürk Bulvarı Atakum'a doğru 5 şerite çıkarılabilir. İlkadım'da 4 şerite çıkarılabilir.
* Çözüm çalışmalarını sahada gözlemleyene kadar sosyal medyadan konuyu düşürmemek lazım.TOPLU TAŞIMA BALIK İSTİFİ GİBİ...Şehir içi toplu ulaşımda kullanılan otobüslerin yetersiz kaldığını belirten vatandaşlar, "Her hatta sefer başına yolcu istatistiklerini kontrol ediniz, bir çok saatteki sefer insan değil, istifle mal taşıyor gibi!" dedi.Vatandaşlar, şöyle konuştu; "Toplu ulaşım maalesef berbat. Otobüsler sefer sayısı yetesiz, gelen de full geliyor. 2. Hat yetersiz, tek-çift çalışma mantığı kalkmalı. Özellikle akşam saati hepinizi Yafeya Otel önüne dolmuş sırasına bekliyoruz. Sadece şu otobüs, yolcular binemediği için 5 dakika 19 Mayıs Bulvarı'nda trafiği tıkadı. Beklediğim sürede gelen farklı hatlara ait 4 otobüs de bundan farksızdı."