Samsun Akademik Odalar Birlikteliği (SAOB), Ekim ayı toplantısını Dönem Koordinatörü ve Sözcüsü Cevat Öncü Başkanlığında İnşaat Mühendisleri Odası'nda gerçekleştirdi. Atakum Belediye Başkanı Av. Cemil Deveci ve CHP Büyükşehir Belediye Meclis Üyesi Hasan İpek’in konuk olarak katıldığı toplantının ana gündem maddesi, Samsun Büyükşehir Belediyesi'nin planladığı 'Kurupelit Marina' projesi oldu.SAOB üyeleri, teknik ve bilimsel verileri kullanarak Kurupelit Marina'nın olası çevresel etkilerini detaylı şekilde değerlendirdi. MARİNA DOLDURULUP YAPILAŞMAYA AÇILACAK
SAOB Dönem Sözcüsü Cevat Öncü, projeye karşı çıkmalarının argümanlarını anlattı. Orta Doğu Teknik Üniversitesi (ODTÜ) tarafından hazırlanan ve TMMOB İnşaat Mühendisleri Odası'nın İstanbul'da düzenlediği kongrede bildiri olarak sunulan raporda projenin kent için olumsuz sonuçlar doğuracağına dikkat çeken Öncü, "Raporda yeni mendireğin doğu tarafında belli bölgelerde 2040 yılına kadar 40-50 metre içeriye doğru sahil oyulmaları olabileceği belirtiliyor. Projenin o bölgeye yani Samsun'a ihanet anlamı taşıyabileceği, o raporda açıklanmıştı. Bugünkü proje biraz daha farklı görünüyor ama temel çıkış noktası aynı. Yeni planlanan marina için düzenlenen tavsiye raporunda belirli aralıklarla dip taraması yapılması gibi tavsiyeler var. Zaten orada bir marina var. Marinaya yazık etmeyelim. Dolguyla kazanılacak yaklaşık 200 bin metrekarelik alanın belirli koşullarla yapılaşmaya açılacak olmasını rant odaklı bir yaklaşım görüyoruz" diye konuştu.Atakum Belediye Başkanı Cemil Deveci, "Atakum'un sahilini ortadan kaldıracak, Taflan ve diğer yerlerde yaşanan örneği Atakum'a taşıyacak, deniz kültürüne karşı bir anlayışın devamı bu" ifadelerini kullandı. YENİ BİR ÖNERME YOK
Mimarlar Odası Samsun Şubesi Kent İzleme Komitesi Üyesi İshak Memişoğlu, "Plan raporunda yeni projede 4 metreye kadar dip taraması yapılması gerektiği belirtiliyor. 10 yılda bir dip taraması yapılması gerekecek. On yıl tahmini bir rakam. Değişebilir. Eski marina da tarandığı zaman aynı işlevi görebilir. Bu projede dolgu çalışmasına ağırlık veriliyor. Onun haricinde ortada yeni bir önerme yok. Yasal süreci takip ederek gerekli itirazlarımızı yapacağız" diye konuştu.SAHİL BİTTİ, DENİZE BETON!
Samsun Büyükşehir Belediye Meclisi (SBB) Ekim ayı komisyon toplantısında 'Kurupelit Yat Limanı' projesi tartışıldı. Limanın doldurulması ve 200 metre açığa yeni yat limanı yapılmasını öngören imar planı teklifi uzun süre tartışıldı. CHP'li Hasan İpek ve İYİ Partili Ayhan Ayvaz tepkilerini dile getirdi. SBB Meclisi Başkanvekili Nihat Soğuk, yeni yat limanı projenin ismini "1919" olarak açıkladı. İmar planı teklifi, CHP, İYİ Parti ve SP'li üyelerin ret, MHP'nin çekimser oylarına karşı, AK Parti'nin oylarıyla kabul edildi. Komisyonda kabul edilen teklifler, bugün Meclis'te karara bağlanacak.
SAOB Dönem Sözcüsü Cevat Öncü, projeye karşı çıkmalarının argümanlarını anlattı. Orta Doğu Teknik Üniversitesi (ODTÜ) tarafından hazırlanan ve TMMOB İnşaat Mühendisleri Odası'nın İstanbul'da düzenlediği kongrede bildiri olarak sunulan raporda projenin kent için olumsuz sonuçlar doğuracağına dikkat çeken Öncü, "Raporda yeni mendireğin doğu tarafında belli bölgelerde 2040 yılına kadar 40-50 metre içeriye doğru sahil oyulmaları olabileceği belirtiliyor. Projenin o bölgeye yani Samsun'a ihanet anlamı taşıyabileceği, o raporda açıklanmıştı. Bugünkü proje biraz daha farklı görünüyor ama temel çıkış noktası aynı. Yeni planlanan marina için düzenlenen tavsiye raporunda belirli aralıklarla dip taraması yapılması gibi tavsiyeler var. Zaten orada bir marina var. Marinaya yazık etmeyelim. Dolguyla kazanılacak yaklaşık 200 bin metrekarelik alanın belirli koşullarla yapılaşmaya açılacak olmasını rant odaklı bir yaklaşım görüyoruz" diye konuştu.Atakum Belediye Başkanı Cemil Deveci, "Atakum'un sahilini ortadan kaldıracak, Taflan ve diğer yerlerde yaşanan örneği Atakum'a taşıyacak, deniz kültürüne karşı bir anlayışın devamı bu" ifadelerini kullandı. YENİ BİR ÖNERME YOK
Mimarlar Odası Samsun Şubesi Kent İzleme Komitesi Üyesi İshak Memişoğlu, "Plan raporunda yeni projede 4 metreye kadar dip taraması yapılması gerektiği belirtiliyor. 10 yılda bir dip taraması yapılması gerekecek. On yıl tahmini bir rakam. Değişebilir. Eski marina da tarandığı zaman aynı işlevi görebilir. Bu projede dolgu çalışmasına ağırlık veriliyor. Onun haricinde ortada yeni bir önerme yok. Yasal süreci takip ederek gerekli itirazlarımızı yapacağız" diye konuştu.SAHİL BİTTİ, DENİZE BETON!
Samsun Büyükşehir Belediye Meclisi (SBB) Ekim ayı komisyon toplantısında 'Kurupelit Yat Limanı' projesi tartışıldı. Limanın doldurulması ve 200 metre açığa yeni yat limanı yapılmasını öngören imar planı teklifi uzun süre tartışıldı. CHP'li Hasan İpek ve İYİ Partili Ayhan Ayvaz tepkilerini dile getirdi. SBB Meclisi Başkanvekili Nihat Soğuk, yeni yat limanı projenin ismini "1919" olarak açıkladı. İmar planı teklifi, CHP, İYİ Parti ve SP'li üyelerin ret, MHP'nin çekimser oylarına karşı, AK Parti'nin oylarıyla kabul edildi. Komisyonda kabul edilen teklifler, bugün Meclis'te karara bağlanacak.