Samsun Büyükşehir Belediyesi Su ve Kanalizasyon İdaresi (SASKİ) Genel Müdürlüğü, koronavirüs tedbirleri kapsamında Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu'nun (EPDK) aldığı 'kıyas fatura' kararına uyarak sayaçlarda fiziki okuma gerçekleştirmeyip, vatandaşa geçmiş tüketim bedelleri ortalaması göz önünde bulundurarak fatura gönderiyor. Konutlara gönderilen faturaların yüksekliği, tartışma konusu oldu.
VATANDAŞ İSYAN ETTİ
Sosyal medyada tepkilerini dile getiren vatandaşlar, gelen 'kıyas faturaların' yüksekliğinden şikayet etti. Kimi vatandaş tükettikleri metreküp miktarına göre kendilerine kesilen fatura ücretinin yüksek olduğunu öne sürerken, bazı vatandaşlar kullanmadıkları evlerine aylık 51 lira fatura kesildiğini dile getirdi.
Bazı vatandaşlar ise SASKİ'ye yaptığı paylaşımda "Bizim apartmanda benim faturayı geçen olmadı" ifadelerini kullanarak mağduriyetini dile getirdi. Bir vatandaş ise fiziki okuma gerçekleştirilmediği bir ortamda, faturalara sayaç bakım bedelinin yansıtılmasına tepki gösterdi.
SASKİ ŞİKAYETLERE YETİŞMEYE ÇALIŞTI
SASKİ'de gelen şikayet yağmuruna yaptığı yorumlarla yetişmeye çalıştı. SASKİ, kıyas fatura ile ilgili bilgilendirme yaparak, "Covid-19 ile mücadele kapsamında fiziki sayaç okuma yapılmamaktadır. Kıyas fatura uygulaması yapılmaktadır. Yapılacak olan ilk fiziki okumada eksik yada fazla mahsuplaştırılacak. Arkadaşlar, kıyas fatura önceki tüketimlerinizin ortalamasıdır. Ve yüzde 99 doğru veriyi bulursunuz. Bu ay daha az kullanmış olabilirsiniz. Bununla ilgili açıklama da yaptık. Eksik yada fazla ilk okumada mahsuplaştırma yapılır. Yeni faturanız düzenlenip tarafınıza gönderilecektir" açıklamasını yaptı.
VATANDAŞ İSYAN ETTİ
Sosyal medyada tepkilerini dile getiren vatandaşlar, gelen 'kıyas faturaların' yüksekliğinden şikayet etti. Kimi vatandaş tükettikleri metreküp miktarına göre kendilerine kesilen fatura ücretinin yüksek olduğunu öne sürerken, bazı vatandaşlar kullanmadıkları evlerine aylık 51 lira fatura kesildiğini dile getirdi.
Bazı vatandaşlar ise SASKİ'ye yaptığı paylaşımda "Bizim apartmanda benim faturayı geçen olmadı" ifadelerini kullanarak mağduriyetini dile getirdi. Bir vatandaş ise fiziki okuma gerçekleştirilmediği bir ortamda, faturalara sayaç bakım bedelinin yansıtılmasına tepki gösterdi.
SASKİ ŞİKAYETLERE YETİŞMEYE ÇALIŞTI
SASKİ'de gelen şikayet yağmuruna yaptığı yorumlarla yetişmeye çalıştı. SASKİ, kıyas fatura ile ilgili bilgilendirme yaparak, "Covid-19 ile mücadele kapsamında fiziki sayaç okuma yapılmamaktadır. Kıyas fatura uygulaması yapılmaktadır. Yapılacak olan ilk fiziki okumada eksik yada fazla mahsuplaştırılacak. Arkadaşlar, kıyas fatura önceki tüketimlerinizin ortalamasıdır. Ve yüzde 99 doğru veriyi bulursunuz. Bu ay daha az kullanmış olabilirsiniz. Bununla ilgili açıklama da yaptık. Eksik yada fazla ilk okumada mahsuplaştırma yapılır. Yeni faturanız düzenlenip tarafınıza gönderilecektir" açıklamasını yaptı.








