Samsun'da son dönemde şehirlararası otobüs seferleri gerçekleştiren otobüs firmaları hakkında şikayetler giderek artıyor. Özellikle Samsun seferi yapan firmaların Yusuf Ziya Yılmaz Şehirlerarası Otobüs Terminali'ne varış saatinden çok sonra gelmesi, şoförlerin direksiyon başında sigara kullanması, otobüs içinde yaşanan sorunlar ve bazı diğer şikayetler, sosyal medya platformlarında dile getiriliyor.Samsun Otobüs İşletmecileri Derneği Başkanı Ayhan Koçal, Samsunluların dile getirdiği şikayetleri değerlendirdi; yolcuların haklarını ve yapması gerekenleri anlattı.RÖTARLAR YEŞİLKENT KAVŞAĞI'NDAKİ YOL ÇALIŞMALARINDAN KAYNAKLIDernek Başkanı Ayhan Koçal, özellikle Samsun'a gelen ya da Samsun'dan yola çıkan şehirler arası otobüslerin sürekli olarak rötar yapması konusunda vatandaşların şikayetlerine şöyle yanıt verdi:


"Yusuf Ziya Yılmaz Otogarı'nın çevresinde yapılan yol çalışmaları kapsamında otobüslerimiz otogara gelişlerde 30-40 dakika gecikmelere uğrayabiliyor. Ya da Ankara'ya giden bir otobüs, Ankara trafiğinden kaynaklı ve Aşti Otogarı'na giriş öncesinde yapılan kimlik kontrollerinden kaynaklı gecikmeler yaşayabiliyor. Ancak gecikme bilgisi ve tahmini rötar süresi, firma tarafından müşterilere SMS ile bildiriliyor."ARAÇTA SİGARA İÇİLMESİ KESİNLİKLE YASAKBaşkan Ayhan Koçal, seyahat eden vatandaşların en çok dile getirdiği, 'Şoför araç kullanırken sigara içiyor. Dumandan rahatsız oluyoruz' şikayetleri hakkında ise, "Şoförlerin araçta sigara içmesi kesinlikle yasak. Aynı şekilde telefon kullanımı da yasak. Bu kuralları ihlal eden şoförler tespit edildiği halde gerekli cezai işlem uygulanıyor" diye konuştu.EK BAGAJ ÜCRETİ ALINMASI NORMAL Aynı zamanda yolculardan ek bagaj ücreti alınması şikayetlerine ilişkin açıklamalarda bulunan Ayhan Koçal, "Nasıl ki uçaklarda yük kapasitesi varsa otobüslerde de bu kural geçerli. Yolcunun eşyası çoksa alınacak ücrete muavin karar verir. Ancak bir tarifesi ve denetimi yok. Faturalandırma şansı da olmuyor. İşlem yolcu ile muavin arasında" ifadelerinde bulundu.Başkan Koçal, bir yolcunun yol kenarından yolcu alındığını fotoğrafladığı şikayete ilişkin ise, "Yolculara otogar haricinde iniş-biniş yaptırılması kesinlikle yasak" dedi.

ŞİKAYETLER İLGİLİ FİRMAYA YAPILIYORDernek Başkanı Ayhan Koçal, bir çok otobüs seyahat firması ve her firmanın kendine özgü seyahat kuralları olduğunu hatırlatarak, seyahatlerinde kural dışı olaylarla karşılaşan yolcuların, şikayetlerini seyahat edilen firmanın genel merkezine ya da müşteri hizmetlerine bildirilmesi gerektiğini söyledi.