İYİ Parti Milletvekili Bedri Yaşar, karayolu taşımacılık sektöründe işsizliğin ve bunun yanında masrafların her geçen gün arttığına işaret ederek, 'masrafların yüklerinden ağır' hale geldiğini söyledi.
TBMM'de konuşan İYİ Parti Samsun Milletvekili Bedri Yaşar, ülkemizde yurtiçi taşımalarının yüzde 90'lık bölümünün karayolu marifetiyle yapıldığını belirtti.
Pandemi sürecinde nakliye sektöründe on binlerce kişinin işsiz kaldığını kaydeden Yaşar, "Araçlar yurt dışında mevzuattan kaynaklı çok sayıda problemle karşılaşmaktadır. Nakliyecilerimiz yurt içindeki paralı yolların rakamlarını bile karşılamaktan maalesef çok uzak durumdadır" dedi.
KÖPRÜ GEÇİŞLERİ ZAMLANDI
Bedri Yaşar, "Nakliye sektöründeki en büyük problemlerden birisi akaryakıt zamlarıdır. Osmangazi Köprüsü yüzde 25 zamlandı. Yavuz Sultan Selim Köprüsü yine aynı şekilde kamyonlar için 137,30 TL’den 171,50 TL’ye, Tırlar için 170,80 TL’den 213,50 TL’ye yükseldi. Belge fiyatları K1, K2 belgeleri 10 bin liradan 20 bin liralara çıktı. Bu maliyetlerle bizim kamyoncularımızın, TIR şoförlerinin uluslararası arenada rekabet etme şansları çok zor" diye konuştu.
"Nakliyeciler de taksici esnafı gibi ÖTV desteğinden yararlanarak araçlarını yenilemek istiyor" diyen İYİ Partili Yaşar, şöyle konuştu; "Azerbaycan'da yaklaşık 600 dolar, 720 dolar yol kullanım ücreti ödüyorlar, İran'da ödüyorlar. Yanıcı ne olursa olsun Azerbaycan'da bununla ilgili artı 100 dolar da para ödüyorlar. Asya'ya gönderdiğimiz TIR'ların Türkmenistan da dâhil- giriş çıkışlarında ciddi problemler var."
TBMM'de konuşan İYİ Parti Samsun Milletvekili Bedri Yaşar, ülkemizde yurtiçi taşımalarının yüzde 90'lık bölümünün karayolu marifetiyle yapıldığını belirtti.
Pandemi sürecinde nakliye sektöründe on binlerce kişinin işsiz kaldığını kaydeden Yaşar, "Araçlar yurt dışında mevzuattan kaynaklı çok sayıda problemle karşılaşmaktadır. Nakliyecilerimiz yurt içindeki paralı yolların rakamlarını bile karşılamaktan maalesef çok uzak durumdadır" dedi.
KÖPRÜ GEÇİŞLERİ ZAMLANDI
Bedri Yaşar, "Nakliye sektöründeki en büyük problemlerden birisi akaryakıt zamlarıdır. Osmangazi Köprüsü yüzde 25 zamlandı. Yavuz Sultan Selim Köprüsü yine aynı şekilde kamyonlar için 137,30 TL’den 171,50 TL’ye, Tırlar için 170,80 TL’den 213,50 TL’ye yükseldi. Belge fiyatları K1, K2 belgeleri 10 bin liradan 20 bin liralara çıktı. Bu maliyetlerle bizim kamyoncularımızın, TIR şoförlerinin uluslararası arenada rekabet etme şansları çok zor" diye konuştu.
"Nakliyeciler de taksici esnafı gibi ÖTV desteğinden yararlanarak araçlarını yenilemek istiyor" diyen İYİ Partili Yaşar, şöyle konuştu; "Azerbaycan'da yaklaşık 600 dolar, 720 dolar yol kullanım ücreti ödüyorlar, İran'da ödüyorlar. Yanıcı ne olursa olsun Azerbaycan'da bununla ilgili artı 100 dolar da para ödüyorlar. Asya'ya gönderdiğimiz TIR'ların Türkmenistan da dâhil- giriş çıkışlarında ciddi problemler var."