Ziraat Mühendisleri Odası (ZMO) Samsun Şubesi eski Başkanı Hayati Tosun, Tekkeköy İlçesi'ne AB hibe destekleri harcanarak 50 milyon Avro maliyetle inşa edilen Lojistik Köy projesinin birinci derece tarım alanları üzerine inşa edildiğini belirterek, bu konuda açtıkları davalar olduğunu hatırlattı.
Açılan ve yürütmeyi durdurma kararı verilen iki davada bölgenin birinci derece tarım arazisi olduğunun tescil edildiğine dikkati çeken Tosun, cevap bekleyen sorular olduğunu söyledi.

PROJENİN ARKASINDA KİMLER VAR?
Lojistik Köy alanında inceleme yapan ZMO eski Başkanı Tosun, sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada, "Burası Samsun Lojistik Köyü. Islah edilmiş mera alanlarının tahsisi değiştirilemez Anayasa hükmüne rağmen işgal edilen ve inşaat yapılan alan. Rant beşlisinin vatandaşın bireysel mülküne de çöktüğü mutlak tarım arazisi. Kazanılmış mahkeme kararlarına rağmen yerel yöneticilerin ısrarla devam ettiği proje. Soruyorum; Bu proje mahkeme kararlarına göre uygulanamaz olduğuna göre bunun himayedarı kim, kimler? İşin başında radyo ve televizyonlardan iş umudu verdiğini üç-beş bin kişi derken bu projede kaç kişiyi işi aldınız? O bölgeden kaç kişi çalışıyor? Tesisin doluluk oranı ne? Başlanılan Demiryolu Projesi, yöreyi ve mevcut tarım alanlarını ve insanını nasıl etkileyecek? Samsun ekonomisine bir katkısını görmediğimiz, duymadığımız bu proje için kamuoyunu bilgilendirmeyi düşünüyor musunuz? Yetkililerden cevap bekliyoruz."

Açılan ve yürütmeyi durdurma kararı verilen iki davada bölgenin birinci derece tarım arazisi olduğunun tescil edildiğine dikkati çeken Tosun, cevap bekleyen sorular olduğunu söyledi.

PROJENİN ARKASINDA KİMLER VAR?
Lojistik Köy alanında inceleme yapan ZMO eski Başkanı Tosun, sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada, "Burası Samsun Lojistik Köyü. Islah edilmiş mera alanlarının tahsisi değiştirilemez Anayasa hükmüne rağmen işgal edilen ve inşaat yapılan alan. Rant beşlisinin vatandaşın bireysel mülküne de çöktüğü mutlak tarım arazisi. Kazanılmış mahkeme kararlarına rağmen yerel yöneticilerin ısrarla devam ettiği proje. Soruyorum; Bu proje mahkeme kararlarına göre uygulanamaz olduğuna göre bunun himayedarı kim, kimler? İşin başında radyo ve televizyonlardan iş umudu verdiğini üç-beş bin kişi derken bu projede kaç kişiyi işi aldınız? O bölgeden kaç kişi çalışıyor? Tesisin doluluk oranı ne? Başlanılan Demiryolu Projesi, yöreyi ve mevcut tarım alanlarını ve insanını nasıl etkileyecek? Samsun ekonomisine bir katkısını görmediğimiz, duymadığımız bu proje için kamuoyunu bilgilendirmeyi düşünüyor musunuz? Yetkililerden cevap bekliyoruz."

