Türkiye Un Sanayicileri Federasyonu (TUSAF) Başkanı ve Uluslararası Un Sanayicileri ve Hububatçılar Birliği'nin (IAOM) Avrasya Bölge Başkanı Eren Günhan Ulusoy, Analiz, Hürriyet Daily News ve Daily Sabah gazetelerine Türkiye'nin un ihracatı ve buğdayda endüstriyel üretim konusu hakkında değerlendirmelerde bulundu.
Türkiye'nin geçtiğimiz yılı yaklaşık 3,3 milyon ton un ihracatı ile kapattığını belirten Ulusoy, değer bazında ihracatın 1 milyar 52 milyon dolar olarak gerçekleştiğini kaydetti.
ÜRÜN ÇEŞİTLİLİĞİ GEREKİYOR
TUSAF Başkanı Ulusoy, "Avrupa ülkelerinde ekmeğin toplam unlu mamullerden aldığı pay ortalama yüzde 55 iken, Türkiye'de 100'de 85. Giderek ekmeğin payı azalacak ve unlu mamullerin oranı artacak. Un üreticileri de endüstriye uygun çeşitler sunmak zorunda kalacak. Yerli buğday üretiminde bu endüstriyel üretime adapte olmasını gerekiyor" dedi.
TÜRKİYE UN VE MAKARNADA BİRİNCİ
Türkiye'nin un ve makarnada miktar bazında dünyanın en büyük ihracatçısı olduğunu hatırlatan Ulusoy, şöyle konuştu; "Bu iki pazarında olgunluğa erişti. Bundan sonra endüstriyel üretim ile farklı alanlar açılabilir. Türkiye'nin bundan sonra ihracatta yoğunlaşacağı alan endüstriyel üretim olmalı. Türkiye'nin kruvasan ve pizza hamuru gibi donmuş unlu mamuller ile bisküvi gibi endüstriyel üretim alanlarında aktif olabilir. Endüstriyel üretim ve ihracat ayrıca ambalaj ve lojistik gibi yan sektörlerin gelişimini arttıracaktır. Un ve makarna ihracatı kendi standartlarında devam edecek. Endüstriyel üretimin etkisi ile un ihracatı dolaylı yoldan 4 milyon tona çıkarken, ihracat geliri ise 1 milyar dolar kadar artış gösterebilir."
Türkiye'nin geçtiğimiz yılı yaklaşık 3,3 milyon ton un ihracatı ile kapattığını belirten Ulusoy, değer bazında ihracatın 1 milyar 52 milyon dolar olarak gerçekleştiğini kaydetti.
ÜRÜN ÇEŞİTLİLİĞİ GEREKİYOR
TUSAF Başkanı Ulusoy, "Avrupa ülkelerinde ekmeğin toplam unlu mamullerden aldığı pay ortalama yüzde 55 iken, Türkiye'de 100'de 85. Giderek ekmeğin payı azalacak ve unlu mamullerin oranı artacak. Un üreticileri de endüstriye uygun çeşitler sunmak zorunda kalacak. Yerli buğday üretiminde bu endüstriyel üretime adapte olmasını gerekiyor" dedi.
TÜRKİYE UN VE MAKARNADA BİRİNCİ
Türkiye'nin un ve makarnada miktar bazında dünyanın en büyük ihracatçısı olduğunu hatırlatan Ulusoy, şöyle konuştu; "Bu iki pazarında olgunluğa erişti. Bundan sonra endüstriyel üretim ile farklı alanlar açılabilir. Türkiye'nin bundan sonra ihracatta yoğunlaşacağı alan endüstriyel üretim olmalı. Türkiye'nin kruvasan ve pizza hamuru gibi donmuş unlu mamuller ile bisküvi gibi endüstriyel üretim alanlarında aktif olabilir. Endüstriyel üretim ve ihracat ayrıca ambalaj ve lojistik gibi yan sektörlerin gelişimini arttıracaktır. Un ve makarna ihracatı kendi standartlarında devam edecek. Endüstriyel üretimin etkisi ile un ihracatı dolaylı yoldan 4 milyon tona çıkarken, ihracat geliri ise 1 milyar dolar kadar artış gösterebilir."