Samsun'da, İl Milli Eğitim Müdürlüğü önünde toplanan kısa adı Eğitim-İş olan Eğitim ve Bilim İşgörenleri Sendikası Samsun Şubesi üyeleri, 2024/2025 eğitim öğretim yılının ilk dönemini değerlendirdi.Bilimsel araştırmalarla raporlanan veriler paylaşıldı. Eylemde eğitim sisteminin güncel siyasetin aracı ve iktidarın kendi ideolojisini dayattığı bir sistem haline getirildiği savunuldu.Topluluk adına söz alan Eğitim-İş Şube Sekreteri Ramazan Kurnaz, erkek çocukların çalıştırılmakta; kız çocukların ise erken evlilik ve ev içi bakım yükü nedeniyle eğitim dışına itildiğini savundu. Ramazan Kurnaz, kamusal eğitimin zayıflatıldığına dikkat çekerek, 'paran kadar eğitim' anlayışının hakim olduğunu sözlerine ekledi.OKUL VE DERSLİK İHTİYACI KARŞILANMIYORŞube Sekreteri Kurnaz, ülke genelinde ihtiyaç duyulan okul ve derslik sayısının karşılanmadığını, eğitimde yatırımlara yeterli bütçenin ayrılmadığını ve büyükşehirlerde 40 kişiyi aşan kalabalık sınıfların olağan hale geldiğini söyledi. Türkiye'de 6,5 milyon çocuğun aşırı yoksulluk içinde yaşadığını belirten Kurnaz, "Bu tabloya rağmen seçim vaadi olan 'okullarda bir öğün ücretsiz yemek dağıtımı' hayata geçirilmemiştir" dedi.ÖZEL OKULA YÖNLENDİRİYORLARKurnaz, AK Parti iktidarının kamusal eğitimi niteliksizleştirerek, aileleri özel okullara yönelttiğini savunarak, 2012-2013'te 4 bin 664 olan özel öğretim kurumu sayısının, günümüzde yüzde 207 artarak 14 bin 352'ye yükseldiğini kaydetti.EĞİTİMDE LAİKLİK YOK EDİLİYORSendika sözcüsü Kurnaz, "Birçok dini vakıf ve derneklerle MEB'in ortak yürüttüğü projeler ve imzalanan iş birliği protokolleri, okulları çeşitli cemaat, tarikat ve dini grupların etkinlik ve faaliyet alanı haline getirmiştir. Eğitim sisteminin en temel ilkelerinden ve laik eğitim anlayışından hızla uzaklaşılmış, laik okul iklimi yok edilmiş, okullarda dinselleşme hızla artarak kaygı verici boyuta ulaşmıştır" diye konuştu.
OKULLAR MEDRESEYE DÖNÜŞÜYORRamazan Kurnaz, okulların adeta medreseye dönüştüğünü öne sürdü. Kurnaz, ÇEDES projesi kapsamında öğrencilere cami ve mezarlık temizliği yaptırılmakta, öğrenciler cami gezilerine ve namaza götürülmekte, müftü, imam vaiz gibi din görevlileri okullarda görevlendirilerek dini konularda seminerler ve eğitimler vermeleri sağlanmaktadır" diye kaydetti.SÖMÜRÜ DÜZENİ BAŞ GÖSTERDİMilyonlarca öğrencinin eğitim gördüğü okulların temizliğinin yapılmadığını, okul tuvaletlerinde tuvalet kağıdı ve sabun dahi bulunmadığını öne süren Kurnaz, "Bakanlık, bu durumu geçici ve güvencesiz istihdam biçimleriyle, İŞKUR'dan kısa süreli çalıştırma gibi yöntemlerle çözmeye çalışmaktadır. Kalıcı istihdam yerine geçici ve düşük ücretli sömürünün önünü açmıştır. Haftanın 3 günü 8 bin 447 TL'ye çalıştırılacak kişilerle okulların ne güvenliği ne temizliği sağlanabilir, üstelik bir emek sömürüsüdür" dedi.Sendika sözcüsü Kurnaz, "Eğitim emekçileri yoksulluk sınırının altındaki maaşlarla çalışmaktadır. Öğretmenlik Meslek Kanunu ise öğretmenleri ayrıştırmış, ataması yapılmayan öğretmenlerin sayısını 1 milyona çıkarmıştır" dedi.OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ŞARTTIRRamazan Kurnaz, okul öncesi eğitimin nitelikli kamusal eğitimin temel taşı olduğuna dikkat çekerek, MEB'in yeterli kurum açma ve öğretmen atama sorumluluğunu yerine getirmediğini, mevcut öğretmenlere ise yeni angaryalar yükleyerek çalışma koşullarını ağırlaştırdığını ifade etti.Kurnaz, 'E-portfolyo' uygulamasının ise öğretmenleri mesai dışı çalışmaya zorlayan bir uygulama olduğunu söyledi.Eğitim-İş Şube Sekreteri Ramazan Kurnaz, Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin'in durumu üzerinden eğitim sistemindeki temel sorunlara ışık tutmak istediklerini maddeler halinde sıraladı.SUYU MUSLUKTAN İÇECEKRamazan Kurnaz, Eğitim-İş adına MEB Bakanı Yusuf Tekin'e şu önerilerde bulundu: "Nutuk okunacak, Atatürk ilke ve inkılapları okunup bir kompozisyon yazılacak; Türk eğitim sisteminin temellerinin atıldığı Birinci Maarif Kongresi'nde Atatürk'ün yaptığı açılış konuşmasının analizi yapılacak; eğitim sözlüğü hazırlanacak, bir organize sanayi işletmesinde haftada 6 gün sabah 8 akşam 10 işçi olarak çalışacak. Bir gün okula aç gidecek ve günü bir simit bir ayranla geçirecek. Suyu musluktan içecek."
OKULLAR MEDRESEYE DÖNÜŞÜYORRamazan Kurnaz, okulların adeta medreseye dönüştüğünü öne sürdü. Kurnaz, ÇEDES projesi kapsamında öğrencilere cami ve mezarlık temizliği yaptırılmakta, öğrenciler cami gezilerine ve namaza götürülmekte, müftü, imam vaiz gibi din görevlileri okullarda görevlendirilerek dini konularda seminerler ve eğitimler vermeleri sağlanmaktadır" diye kaydetti.SÖMÜRÜ DÜZENİ BAŞ GÖSTERDİMilyonlarca öğrencinin eğitim gördüğü okulların temizliğinin yapılmadığını, okul tuvaletlerinde tuvalet kağıdı ve sabun dahi bulunmadığını öne süren Kurnaz, "Bakanlık, bu durumu geçici ve güvencesiz istihdam biçimleriyle, İŞKUR'dan kısa süreli çalıştırma gibi yöntemlerle çözmeye çalışmaktadır. Kalıcı istihdam yerine geçici ve düşük ücretli sömürünün önünü açmıştır. Haftanın 3 günü 8 bin 447 TL'ye çalıştırılacak kişilerle okulların ne güvenliği ne temizliği sağlanabilir, üstelik bir emek sömürüsüdür" dedi.Sendika sözcüsü Kurnaz, "Eğitim emekçileri yoksulluk sınırının altındaki maaşlarla çalışmaktadır. Öğretmenlik Meslek Kanunu ise öğretmenleri ayrıştırmış, ataması yapılmayan öğretmenlerin sayısını 1 milyona çıkarmıştır" dedi.OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ŞARTTIRRamazan Kurnaz, okul öncesi eğitimin nitelikli kamusal eğitimin temel taşı olduğuna dikkat çekerek, MEB'in yeterli kurum açma ve öğretmen atama sorumluluğunu yerine getirmediğini, mevcut öğretmenlere ise yeni angaryalar yükleyerek çalışma koşullarını ağırlaştırdığını ifade etti.Kurnaz, 'E-portfolyo' uygulamasının ise öğretmenleri mesai dışı çalışmaya zorlayan bir uygulama olduğunu söyledi.Eğitim-İş Şube Sekreteri Ramazan Kurnaz, Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin'in durumu üzerinden eğitim sistemindeki temel sorunlara ışık tutmak istediklerini maddeler halinde sıraladı.SUYU MUSLUKTAN İÇECEKRamazan Kurnaz, Eğitim-İş adına MEB Bakanı Yusuf Tekin'e şu önerilerde bulundu: "Nutuk okunacak, Atatürk ilke ve inkılapları okunup bir kompozisyon yazılacak; Türk eğitim sisteminin temellerinin atıldığı Birinci Maarif Kongresi'nde Atatürk'ün yaptığı açılış konuşmasının analizi yapılacak; eğitim sözlüğü hazırlanacak, bir organize sanayi işletmesinde haftada 6 gün sabah 8 akşam 10 işçi olarak çalışacak. Bir gün okula aç gidecek ve günü bir simit bir ayranla geçirecek. Suyu musluktan içecek."