Samsun Valiliği, son dönemde 112 Acil Çağrı Merkezi'ne gelen çağrıların büyük bölümünün corona ihbarı olduğuna dikkati çekerek, 184 Sağlık Bakanlığı İletişim Merkezi'nin aranmasını istedi.
Türkiye'de corona virüsüne yönelik alınan tedbirler başarılı şekilde yönetilirken, 112 Acil Çağrı Merkezi'nin corona ihbarları ile meşgul edildiği ortaya çıktı. Samsun Valiliği yazılı açıklama yaparak, vatandaşları hassasiyet göstermeye davet etti.
HASSASİYET ÇAĞRISI
Valilik, "15.03.2020 tarihinden itibaren 112 Acil Çağrı Merkezine yapılan aramaların büyük bir bölümünün ‘Coronavirüsü’ hakkında danışma amaçlı çağrılardan oluştuğu gözlemlenmiştir. Söz konusu aramalar ihtiyaç sahibi vatandaşlarımızın 112 Acil Çağrı Merkezine erişimlerini ve acil durumlara etkin müdahaleyi engellemektedir. 112 Acil Çağrı Merkezi sadece acil durumlarda aranmalı, koronavirüsle ilgili alınan tedbir ve önlemlere ilişkin süreç, Devletimizin ve ilgili Bakanlıkların resmi iletişim kaynaklarından takip edilmeli ve danışma amaçlı 184 SABİM (Sağlık Bakanlığı İletişim Merkezi) hattı kullanılmalıdır" açıklaması yapıldı.
Türkiye'de corona virüsüne yönelik alınan tedbirler başarılı şekilde yönetilirken, 112 Acil Çağrı Merkezi'nin corona ihbarları ile meşgul edildiği ortaya çıktı. Samsun Valiliği yazılı açıklama yaparak, vatandaşları hassasiyet göstermeye davet etti.
HASSASİYET ÇAĞRISI
Valilik, "15.03.2020 tarihinden itibaren 112 Acil Çağrı Merkezine yapılan aramaların büyük bir bölümünün ‘Coronavirüsü’ hakkında danışma amaçlı çağrılardan oluştuğu gözlemlenmiştir. Söz konusu aramalar ihtiyaç sahibi vatandaşlarımızın 112 Acil Çağrı Merkezine erişimlerini ve acil durumlara etkin müdahaleyi engellemektedir. 112 Acil Çağrı Merkezi sadece acil durumlarda aranmalı, koronavirüsle ilgili alınan tedbir ve önlemlere ilişkin süreç, Devletimizin ve ilgili Bakanlıkların resmi iletişim kaynaklarından takip edilmeli ve danışma amaçlı 184 SABİM (Sağlık Bakanlığı İletişim Merkezi) hattı kullanılmalıdır" açıklaması yapıldı.